2018. február 13., kedd

Üdvözlök mindenkit!

Az időjárás nem akar kedvezni nekem, jó lenne egy 20-30 cm-s hóréteg, de sajnos nincs. De egy igazán napos idő is kedvemre lenne, nagyon régen voltam erdőben, hiányzik egy jó kis filmezés. A legutóbbi képekből mutatok néhányat, de megmutatom a késeimet is. 












Minek nekem kés??? 
Az erdőben, vagy bárhol, ahol ideiglenes lest állítok, bizony szükség lehet zavaró ágak levágására, kisebb cövekek elkészítésére, de tűzrakáshoz, és bizony önvédelmi célból is jól jöhet. Mint ahogy a fotózásban, a megfelelő témához - megfelelő lencse kell, ebben az eseten is, az ágak lecsapásához nagy, erőteljes, súlyosabb kés kell, a tollasság készítéséhez viszont egy buschcraft jellegű kés az alkalmasabb. 

Az egyik kés tulajdonképpen egy német II. világháborús bajonett, amit átalakítottam. Gondoljatok bele. Egy katona vagy hősi halált halt, vagy harc közben elhagyta, és úgy került a földbe. Majd 10 évvel ezelőtt előkerült, a tok lerohadt róla, a nyele törött volt. Sokáig én sem foglalkoztam vele, végül úgy döntöttem, megpróbálom megmenteni. Ahogy csiszoltam, láttam, hogy itt még bizony van acél bőven (~ 4,9 mm). Lebontottam a törött nyelet és letisztítottam. A hegye nem tette volna alkalmassá, így azt nagyon óvatosan levágtam. Nagyon kemény acél, csak türelemmel lehetett levágni és a megfelelő alakúra csiszolni. A bemaródásokat meghagytam, mert nem akartam nagy anyagveszteséget okozni. Olajfából készítettem a nyelet, kydex lemezből a tokot. Most megéleztem, már csak a borotvaél kialakítása van hátra. Súlyos fegyver, lehet vele csapkodni. A száma szinte nem látható, talán a 363 még halványan kivehető. Vajon ki volt a katona aki viselte, túlélte a háborút, vagy elesett, nem tudni, de tiszteletből megtartom.

A másik kés az erdőjárók előtt ismeretes, nagyon közkedvelt és ez nem véletlen, nagyszerű, sokoldalú kés.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése