2018. március 15., csütörtök

Sziasztok!

Folynak az előkészületek, készülök a költési időszakra. A lesnél kihelyezett cinkeodút kitakarítottam, volt benne egy elpusztult cinke maradványa. Talán télen idehúzódott a hideg elől. Minden tavasszal ki kell takarítani az odút, és akkor új, friss fészket rakhatnak a cinkék. Az odút bútorlapból készítettem tavaly, ami nem javasolt, mert víz hatására szétesik. Én a vágott éleket vízhatlanítottam és mint látható, még ezt a szezont is kibírja, pedig egész télen kint volt. Jövő tavasszal másikat készítek, azt már az előírt fából. Az odúban tavaly két költés is sikeres volt, remélem így lesz most is. A tavalyi fészekben moha és nagyon sok kutyaszőr található, ami nyilván a közeli kutyaiskola udvaráról származhat.












A nagyobb terv a búbosbankákra vonatkozik. Visszamentem megnézni a régi lesem területét. Meglepett, hogy a terület egy részét a gazdája rendbe rakta, kicsi a fű, és az oda vezető utat lezárta. A környezetében facsemeték százai vannak, igazi cserjés-bokros terület veszi körül a nyílt területet. Ideális odú kihelyezésére.  A facsemetéken nagyon sok tavalyi fészket találtam, így valamelyik kis fára is kiteszek odút.







A búbosbankaódú

Sikerült találnom egy kidőlt méretes fát. A belseje kissé korhadt volt, de csak annyira, hogy könnyebb legyen vésni. Ebből levágtam egy 150 cm hússzú rönköt, azt elcipeltem és kivájtam. Két lehetőségem volt. Vagy kettéhasítom a fát és géppel kivájom, ez lett volna a könnyebb, de nem volt hozzá szerszámom. Készítettem egy célszerszámot. Volt egy darab erős fém polcdarabom, az kiéleztem, és rácsavaroztam egy nyélre, így azzal, felülről ki tudtam vájni a megfelelő méretű odút. Nem volt könnyű munka. A röpnyílást géppel kivágtam és kiigazítottam, hogy az kör alakú legyen. Így nem látszik a hasítás nyoma, és a fotókon, valamint a filmen is a látható lesz a fa teljes átmérője. A megadott méreteket betartottam. Jöhet a kihelyezés, sajnos az időjárás ennek nem kedvez, de nem lehet már halogatni. A madarak készülnek, nyakunkon a tavasz, amit a legjobban szeretek.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése